Dovesti strane turiste u Srbiju

Dijaspora je najbolji turista i najbolji promoter svoje zemlje u svetu, rečeno je danas na konferenciji „Dijaspora i turizam“ na Beogradskom sajmu. Konferenciji je prisustvovalo preko 150 učesnika uključujući i predstavnike turističkih agencija i organizatore putovanja iz dijaspore u Kanadi, Danskoj, SAD-u, Španiji, Švedskoj, Francuskoj, Švajcaraskoj, Rusiji i drugim zemljama.

Direktorka Kancelarije Vlade Srbije za saradnju sa dijasporom i Srbima u regionu, koja je organizator konferencije, Slavka Drašković istakla je otvarajući skup da 90 odsto investicija dijaspore idu u zavičaj. Pošto je dijaspora lokalno orijentisana i njene najčvršće veze su sa rodnim krajem, ona je pozvala ljude iz dijaspore da dođu u Srbiju kao turisti kao i da turističke agencije iz celog sveta, čiji vlasnici su Srbi uključe u svoje ponude Srbiju, kao destinaciju.

Kancelarija za dijasporu i Srbe u regionu usvojila je zaključke sa ove konferencije. Većina predstavnika dijaspore kao osnovni problem u plasmanu turističkog proizvoda Srbije vidi nedovoljnu informisanost i nepoverenje dijaspore, kao i nedostatak adekvatnih turističkih aranžmana. Organizator putovanja Đorđe Savić iz Španije je naveo nedostatak direktnih letova Er Srbija Beograd – Barselona, kao ključnu poteškoću u plasmanu turističkog proizvoda. Takođe je ukazao da je potrebno aktivnije koristiti pobratimstva lokalnih samouprava i predstavnike dijaspore u pobratimljenim opštinama i gradovima kao motor za promociju turizma Srbije.

Direktorka Selekt Internešnal Tursa Edita Krunić je iznela planove za hodočasničke ture i poklonička putovanja iz Sjedinjenih američkih država, za koji je dobila blagoslov patrijarha Irineja. Vlasnik portala „serbia vizit“ Zoran Milinković iz Francuske založio se za aktivniju onlajn promociju turističkih destinacija i ukazao na potrebu da turistički sadržaji budu ponuđeni u okviru konkretnih paket aranžmana na stranim jezicima.

Direktor Turističke organizacije Srbije (TOS) Gordana Plamenac najavila je da će, pošto svake godine TOS ima promotivnu kampanju, 2015. biti posvećena dijaspori. Prema njenim rečima, to će obuhvatiti da postojeće programe i dešavanja u Srbiji prilagode i, uz sugestije turoperatora, ponude nešto novo, što će ljude koji žive u rasejanju pokrenuti da dođu u posetu domovini.

Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović rekao je da će TOB svaku inicijativu turističkih agencija iz srpske dijaspore podržati i raditi sa njima u turizmu glavnog grada.

Mi smo prepoznali taj interes, jer Beograd je veoma zanimljiv ne samo onima koji nekad živeli u Beogradu, već svima koji su nekad živeli u Jugoslaviji, koji je tad bio centar čitavog regiona i šire, dodao je on.

Pomoćnica ministra privrede Gordana Radosavljević navela je da turistički promet u Srbiji, iz godine u godinu beleži rast, iako ne toliko koliko je poželjno.

To se odnosi na porast broja dolazaka i noćenja stranih turista, a posebno Beograd i Novi Sad postaju poželjna turistička destinacija, u kojoj se ponuda razvija prema standardima svetskog tur tržišta, uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, rekla je ona.

Radosavljević je navela da je osnovini strateški cilj razvoja ekonomije Srbije porast broja dolazaka stranih turista i deviznog priliva od turizma, ali da se nažalost, mali broj srpskih agencija bavi takozvanim receptivnim turizmom, odnosno dovođenjem stranih turista u našu zemlju.

Na konferenciji je održana prezentacija kompanije Er Srbija, nacionalnog avioprevoznika, koji u vlasništvu 51 odsto Vlade Srbije i 49 odsto kompanije Etihad iz UAE, očekuje do maja da kompletira svoju flotu od 10 Erbas aviona.

Check Also

Aplikacija „Kviz znanja iz srpske kulture“

Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije predstavilo je aplikaciju za mobilne telefone: „Kviz znanja iz …