srЋирилицаlatLatinicaenEnglish

Довести стране туристе у Србију

Дијаспора је најбољи туриста и најбољи промотер своје земље у свету, речено је данас на конференцији „Дијаспора и туризам“ на Београдском сајму. Конференцији је присуствовало преко 150 учесника укључујући и представнике туристичких агенција и организаторе путовања из дијаспоре у Канади, Данској, САД-у, Шпанији, Шведској, Француској, Швајцараској, Русији и другим земљама.

Директорка Канцеларије Владе Србије за сарадњу са дијаспором и Србима у региону, која је организатор конференције, Славка Драшковић истакла је отварајући скуп да 90 одсто инвестиција дијаспоре иду у завичај. Пошто је дијаспора локално оријентисана и њене најчвршће везе су са родним крајем, она је позвала људе из дијаспоре да дођу у Србију као туристи као и да туристичке агенције из целог света, чији власници су Срби укључе у своје понуде Србију, као дестинацију.

Канцеларија за дијаспору и Србе у региону усвојила је закључке са ове конференције. Већина представника дијаспоре као основни проблем у пласману туристичког производа Србије види недовољну информисаност и неповерење дијаспоре, као и недостатак адекватних туристичких аранжмана. Организатор путовања Ђорђе Савић из Шпаније је навео недостатак директних летова Ер Србија Београд – Барселона, као кључну потешкоћу у пласману туристичког производа. Такође је указао да је потребно активније користити побратимства локалних самоуправа и представнике дијаспоре у побратимљеним општинама и градовима као мотор за промоцију туризма Србије.

Директорка Селект Интернешнал Турса Едита Крунић је изнела планове за ходочасничке туре и поклоничка путовања из Сједињених америчких држава, за који је добила благослов патријарха Иринеја. Власник портала „сербиа визит“ Зоран Милинковић из Француске заложио се за активнију онлајн промоцију туристичких дестинација и указао на потребу да туристички садржаји буду понуђени у оквиру конкретних пакет аранжмана на страним језицима.

Директор Туристичке организације Србије (ТОС) Гордана Пламенац најавила је да ће, пошто сваке године ТОС има промотивну кампању, 2015. бити посвећена дијаспори. Према њеним речима, то ће обухватити да постојеће програме и дешавања у Србији прилагоде и, уз сугестије туроператора, понуде нешто ново, што ће људе који живе у расејању покренути да дођу у посету домовини.

Директор Туристичке организације Београда Миодраг Поповић рекао је да ће ТОБ сваку иницијативу туристичких агенција из српске дијаспоре подржати и радити са њима у туризму главног града.

Ми смо препознали тај интерес, јер Београд је веома занимљив не само онима који некад живели у Београду, већ свима који су некад живели у Југославији, који је тад био центар читавог региона и шире, додао је он.

Помоћница министра привреде Гордана Радосављевић навела је да туристички промет у Србији, из године у годину бележи раст, иако не толико колико је пожељно.

То се односи на пораст броја долазака и ноћења страних туриста, а посебно Београд и Нови Сад постају пожељна туристичка дестинација, у којој се понуда развија према стандардима светског тур тржишта, упркос светској економској кризи, рекла је она.

Радосављевић је навела да је основини стратешки циљ развоја економије Србије пораст броја долазака страних туриста и девизног прилива од туризма, али да се нажалост, мали број српских агенција бави такозваним рецептивним туризмом, односно довођењем страних туриста у нашу земљу.

На конференцији је одржана презентација компаније Ер Србија, националног авиопревозника, који у власништву 51 одсто Владе Србије и 49 одсто компаније Етихад из УАЕ, очекује до маја да комплетира своју флоту од 10 Ербас авиона.

Check Also

Буквари за српску децу у Хрватској

Српско културно друштво “Просвјета” из Загреба, захваљујући донацији Управе за сарадњу сa  дијаспором и Србима …