srЋирилицаlatLatinicaenEnglish

Ко пре гуглу, његов цео свет

извор: Привредни преглед

Где је најбоље сакрити леш да га не пронађу? На другој страници Гуглове претраге. Овим вицем је разговор с „Привредним прегледом“ почео Дејан Петровић, иноватор у области оптимизације интернетске претраге, веб страница и маркетинга.

Оснивач компаније Brisbane digital, познате у Аустралији и у свету, која је своје представништво управо отворила и у Србији. Тим поводом је прошле недеље у Београду одржао презентацију за представнике медија и компанија о најновијим тенденцијама у овој области. Петровић каже да је у данашње време, када се највећи број информација на интернету тражи преко Гугла, позиција веб страница компаније међу резултатима претраге од кључне важности за успех и раст њеног бизниса, јер ако неки сајт није препознат и
високорангиран, као и да не постоји.

Наш саговорник је развио јединствену методологију одабира кључних речи, која веб странице високо позиционира на Гуглу, а за своју методологију потенцијала фраза, која је преточена у посебан софтвер, добио је награду за маркетиншку изузетност 2012. године и проглашен је за младог предузетника године у Аустралији.

фото: bif.rs

Колико је важно бити видљив на Гуглу? 
Од изузетне је важности јер 90 одсто промета за одређену кључну реч иде на прву страницу претраге, а 36 одсто од укупног промета заузима први резултат на тој страници. СЕО је важан део маркетинг микса, који повезује све остале његове делове и максимизира њихов појединачни ефекат. Ми смо то тестирали на случају наше властите компаније Brisbane digital. Почели смо као мала компанија, од пет, шест запослених, а само користећи СЕО методе, високо смо се позиционирали на Гуглу и сви су веровали да смо велика компанија. Тако су почели да стижу велики послови, клијенти којима смо увећавали вредност њиховог бизниса померајући их на скали Гуглове претраге. Што сте више позиционирани, не само да повећавате број посета на вашем сајту, већ јачате и ваш бренд имиџ и репутацију. Имали смо у нашој пракси случај да је компанија зарадила 1,2 милиона долара јер се померила само за једну позицију на Гуглу. Онај кога је Гугл одабрао да буде број један, тај је битан.

Како оцењујете СЕО у Србији? 
Ја сам послован човек и одлучио сам да уложим свој новац у Србију, отварањем представништва Бризбејн диџитала, а ја то не радим тек тако лако. Сервисирамо преко 200 клијената којима помажемо да остану на првој страници Гугла. Посебна
погодност компаније за клијенте у Србији је та што бесплатну анализу свог веб сајта могу добити сви. Будућност СЕО-а у Србији је у комбиновању тактичког и стратешког приступа. Чини ми се да је у Србији СЕО и даље на нивоу тактике, а да би смо победили на тржишту потребно је много више од тога. Потребан је баланс између стратегије и тактике. Ја видим Србију као плодно тло за развој
пословања на интернету и желим да будем први који ће помоћи великим фирмама у Србији да се добро пласирају на Гуглу. Сад је време за то, јер ако сада крену са агресивним позиционирањем, за три године их више нико неће стићи. Формула успеха на интернету је кренути рано, радити агресивно и без престанка, а у Србији је сада шанса за то. Погледајте E-bay и Amazon – они су кренули рано,
радили су агресивно, уложили су силне новце у развој, оптимизацију, садржај и то се исплатило и даје добре резултате. Ја препознајем изванредну шансу, не само за себе, да се проширим, него да помогнем другим компанијама да постигну тај исти ниво, да постану битни играчи не само у Србији већ и у региону.

Које алате користите у оптимизацији сајтова?
Основе оптимизације на интернету су врло једноставне. Чак и Гугл има на свом сајту ПДФ који свако може сам да прочита и уради оптимизацију свог сајта. Међутим, ту долази до изражаја разлика између стратегије и тактике коју сви имају и сви могу да науче. То је разлика између нас и неких других компанија. Ми имамо више стратешки приступ у раду него тактички. Комбинација људског
интелекта и људске креативности и машинског обрађивања података даје неке најоптималније резултате. Људи су скупи, машине су јефтине, ако ћемо тако да изразимо. Моји клијенти, кад дођу, хоће да цене буду на месту. Ако ће неко седети два дана и радити, то ће испасти скупо и зато ми то препустимо машини, а људи се посвете креативном раду и размишљању и упознавањем са клијентовим
системом, његовим бизнисом и начином рада. Ми имамо времена да откријемо све те ствари које нам омогућавају да се фокусирамо тамо где треба.

Да ли су српске компаније спремне да инвестирају да би биле боље видљиве на Гуглу?
Онима који се први одваже да то ураде, награда ће бити толико велика да ће сви почети да их копирају. Они ће бити лидери и добиће скоро неправедну предност у односу на конкуренцију, тако да ће бити јако тешко стићи их, а сви они који касније крену да оптимизују своје сајтове имаће велики терет да се изборе са њима. То је домино ефекат, у суштини. Кад један крене, кад успе, сви ће други копирати. Ми ступамо на снагу сада, кренули смо са радом и то ће покренути тржиште у Србији, не само за фирме које траже СЕО компаније него ће и постојеће СЕО компаније имати једног занимљивог конкурента који ради ствари мало другачије, а људи ће кренути да гледају на СЕО као на нешто озбиљно, не само као неку тактику да се нешто реши на брзака.

Check Also

Буквари за српску децу у Хрватској

Српско културно друштво “Просвјета” из Загреба, захваљујући донацији Управе за сарадњу сa  дијаспором и Србима …