Izložba u Frankfurtu

Prezentacija savremenog kulturnog stvaralaštva Srba u dijaspori predstavlja značajan faktor za očuvanje srpske kulture, a upravo jedan takav togađaj je i izložba akademskog umetnika Milana Đurića iz Budimpešte koja je svečano otvorena 11. maja u jednom od najznačajnijih udruženja likovnih umetnika Westkunst Nied u Frankfurtu na Majni. Izložbu je otvorila slikarka Spomenka Alečković.

Milan Đurić je završio Likovnu akademiju u Novom Sadu. Odrastao je u nacionalno mešovitoj sredini, u Santovu selu na jugu Mađarske, odakle prvo stiže u Budimpeštu, a kasnije za vreme svojih studija u Novi Sad. Koreni njegove umetnosti vezani su za nekadašnji najseverniji bastion srpstva – za Sentandreju.

Njegovi stalni motivi su mašine, prevozna sredstva, sat, točak, put i, naravno, iznad svega čovek koji se ne predstavlja slučajno preko svojih udova. Prilikom predstave ljudskog bića, osim udova on rado naglašava usta, zube i jezik, koji su naši glavi instrumenti komunikacije. U cilju dinamike često se služi repeticijom, čiji su najjednostavniji oblik pruge. Važna tema njegove umetnosti je vreme, prošlost.

Clikapka iz Frankfurta Margo Šolz pročitala je tekst dr Ksenije Golub istoričarke umetnosti prema čijim rečima: „Sentandreja nije samo grad Arsenija Čarnojevića i sedam srpskih crkava, nego je i centar mađarskog slikarstva od dvadestih godina prošlog veka. Većina pravaca klasične avangarde je našla svoje mesto u umetnosti sentandrejskih slikara: mađarski sezanizam, fovizam, geometrijska apstrakcija ili nadrealizam. Od sedamdesetih godina prošlog veka, Sentandreja je dala umetnike koji se smatraju najprogresivnijim autorima tog vremena u Mađarskoj.

Izložba će za posetioce biti otvorena do 24.maja nakon čega se seli za Budimpeštu.

Check Also

Srbi iz Pljevalja: Ovo je veliki dan za nas

Direktor Uprave za saradnju s dijasporom i Srbima u regionu Arno Gujon zajedno s vladikom …